Társaságunk 2021. évben folytatja a házhoz menő rendszerű lomtalanítást.
Az Önök településén 2020 november elsejétől hulladékszállítási közszolgáltatói feladatokat a Duna-Tisza Közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit KFT. látja el.
A közszolgáltatás keretein belül, a korábbi gyakorlatnak megfelelően, a lakosságnak továbbra is lehetősége van évente egy alkalommal térítésmentesen, maximum 2 m3 hulladék mennyiségig lomtalanítási szolgáltatás igénybevételére.
A közterületek rendjének és tisztaságának megőrzése érdekében, lakossági igénybejelentés alapján, előre leegyeztetett – nem előre meghirdetett – napokon végezzük a lomtalanítást. A beérkező igények feldolgozása és azok sikeres teljesítése érdekében 2021-ben négy ütemben végezzük településeink lomtalanítását.
A pontos naptári beosztást cikkünk alatt találhatják.
Az igénybejelentés feltételei:
FIGYELEM! Diósjenőn a lomtalanítási igények leadása 2021. március 22. és 2021. április 23. között lehetséges!
Igénylést kizárólag a közszolgáltatásban nyilvántartott és szerződött, aktív (a szolgáltatást nem szüneteltető), közüzemi díjhátralékkal nem rendelkező ingatlanhasználók nyújthatnak be.
Fontos! Lomtalanítási igényét KIZÁRÓLAG a településére vonatkozó „lomtalanítási igények leadása” időpontjában adhatja le, melynek ütemezését mellékletünk tartalmazza. Ettől eltérő igénybejelentést nem áll módunkban fogadni.
Az igénybejelentés történhet:
- honlapunkon ( www.zoldhid.hu ) megtalálható űrlap kitöltésével
- személyesen az ügyfélszolgálati irodák nyitvatartási idejében (azonosítás ügyfélszám és személyes iratok alapján)
- a honlapunkról előzetesen letöltött igénybejelentő lap segítségével, melyet a lomtalanitas@zoldhid.hu email címre kérjük megküldeni. (KIZÁRÓLAG a megfelelően kitöltött igénylő lapok kerülnek feldolgozásra, visszaigazolásra)
INNEN IS LETÖLTHETŐ AZ IGÉNYBEJELENTŐ LAP
Lomtalanítás folyamata:
- Lomtalanítási igény benyújtása
- Közszolgáltató visszajelzi a teljesítés dátumát, várható időpontját
- A visszaigazolt dátumon a közszolgáltató jelentkezik a regisztrált címen. Kollégáink max. 5 perc várakozás után távoznak a helyszínről
- A lakos az ingatlanon belül tárolja a lomhulladékot, melyet a gépjármű érkezésekor átad a személyzetnek (HT. 40 § 3. bekezdés alapján)
- Ügyfelünk aláírásával igazolja a lomtalanítás elvégzését
A lomtalanítás időpontjának pontos meghatározása a fentiek és a szolgáltató belső járattervének figyelembevételével történik. A megkeresés beérkezését követően, erőforrásunkhoz igazított, optimális begyűjtési terv készül, majd visszajelzünk a megadott elérhetőségek valamelyikén. Az általunk visszaigazolt napon Kollégáink az Ön által megjelölt címen fognak jelentkezni.
Az ingatlanhasználó akadályoztatása esetén, megbízottja is jogosult átadni a Közszolgáltató részére a lomhulladékokat.
FIGYELEM! Diósjenőn a lomtalanítás várható időpontja: 2021. április 12. – 2021. május 22.
Lomnak minősül, a lomtalanítás során átvett olyan háztartási hulladék, amely a közszolgáltatás keretében rendszeresített gyűjtőedény méreteit meghaladja.
Lomtalanításkor átadható hulladékok:
- bútorok (asztal, szék, szekrény, ágy, komód stb.) szétszerelt, mozgatható állapotban
- egyéb, fából készült tárgyak, amelyek a méretük miatt nem férnek el a hagyományos gyűjtőedényben
- szőnyeg, padlószőnyeg, matrac, ágynemű, textil, ruhanemű
- műanyag (linóleum) padlók, kerti bútorok, műanyag medencék, műanyag játékok
- KIZÁRÓLAG személygépkocsi, kerékpár, motorkerékpár gumiabroncsok (háztartásonként max..4 db)
A lomhulladék hatékonyabb elszállítása és a szétszóródás megakadályozása érdekében a nagydarabos lom (pl. bútor) kivételével a lomhulladék kizárólag bezsákolva, kötegelve adható át a Közszolgáltatónak. Az ettől eltérő módon átadni kívánt hulladék elszállítását a Közszolgáltató megtagadhatja.
A lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
- vegyes települési hulladék (kommunális, háztartási)
- zöldhulladék
- szelektíven gyűjthető üveg, műanyag, papír hulladék
- veszélyes hulladék (festék, hígító, vegyszer, oldószer, fénycső, elem, akkumulátor)
- hungarocell, fáradt olaj, tintapatron
- inert hulladék (építési törmelék, bontásból származó anyag, csempe, járólap)
- nagyméretű gumiabroncsok (teherautó, munkagép stb.)
- elektronikai hulladék (begyűjtése egyedi szervezés alapján)
Társasházak esetén: A közszolgáltatásba bevont területen található társasházak, lakásszövetkezetek és többlakásos ingatlanok ingatlanhasználói részére a házhoz menő lomtalanítást a szolgáltató évente egy alkalommal biztosítja. Amennyiben közös költségbe van építve a díjfizetés, úgy a társasház, lakásszövetkezet, valamint többlakásos ingatlan képviseletére a házhoz menő lomtalanítás lebonyolítása során KIZÁRÓLAG a közös képviselő jogosult, aki köteles a lomtalanítás feltételeinek teljesülése érdekében az ingatlanhasználó kötelezettségeinek teljesítésére. A közös képviselő felelőssége, hogy a lomtalanítás időpontjában a helyszínen tartózkodjon. Akadályoztatása esetén megbízottja vesz részt, melyről előzetesen írásban tájékoztatja Társaságunkat név, cím és telefonos elérhetőség megadásával.
A társasházi igénybejelentéseket 2 részre lehet kategorizálni.
– Közös költségbe épített hulladékszállítási díjfizetés
– Egyéni, lakásonként történő díjfizetés
Mindkét esetben igénybejelentő kitöltésével lehet jelentkezni a lomtalanításra!
Fontos, hogy elsődlegesen fel kell mérni az igényeket, mert az fogja meghatározni a lomtalanítás menetét.
Kizárólag olyan személy illetve társasház igényelhet lomtalanítást, akinek nincs díjhátraléka.
Ezért fontos, hogy felhasználói azonosító szerepeljen minden igénybejelentésnél, hiszen csak ez alapján ellenőrizhető a díjfizetés.
Közös költségbe építve:
A társasház Közös Képviselője tudja bejelenteni az igényt. Díjfizetés hátralék esetén kizárólag csak a Közös Képviselő intézkedhet.
Az igényeket fel kell mérni (nagyságrendileg mennyi lakást mennyi m3-ben érint)
A felmérés eredményét jelezni kell a közszolgáltató felé, aki meghatározza a szükséges kapacitást.
Gyakorlatban azt jelenti, hogy pár lakás esetén (max.10 lakás) tömörítős gyűjtőautó megy ki a címre egy előre leegyeztetett időpontban.
Amennyiben több háztartást érint, úgy nagyméretű konténer kerül kihelyezésre szintén egy előre megadott időpontban.
Egyéni, lakásonkénti díjfizetés:
Közös Képviselő segítségét abban kérjük, hogy a társasházban élők számára csak információt adjon át a lomtalanítás lehetőségéről.
A lakóknak fontos átadni, hogy pontosan, a lépcsőház egyértelmű megjelölésével adják be egyénileg a jelentkezést!
Díjhátralék esetén értesítést küldünk az érintett személynek, aki bejelenti az igényt.
Társasházi lomtalanítási igényt a Közös Képviselő nyújthat be társaságunk felé.
Amennyiben az ingatlanhasználó részéről a Közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontra nem történik meg a hulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges!
A bejelentés nélkül történő hulladék közterületre történő kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül, mely szabálysértési bírság kiszabásával jár. A közterületre kihelyezett hulladékok nem kerülnek elszállításra!