2018-05-22



2018-05-19

Nyugdíjasok napja


további fotók



2018-05-18


teljes méret


2018-05-17

Képviselő-testületi ülés


2018-05-15

Tájékoztatás képviselő-testületi ülés összehívásáról


2018-05-12

Nógrád megyei tűzoltónap Diósjenőn
a Diósjenői Önkéntes Tűzoltó Egyesület
alapításának 130. évfordulóján


további fotók


2018-05-07


2018-05-03

Palántavásár a piactéren

Mától kaphatók az intézeti palánták. Sokféle, szép erős növények. A paradicsomnak még kell legalább egy hét, de a paprikák már nagyon szépek. A piactéren, a szokásos helyen árulják. Várnak minden kedves érdeklődőt. Szeretnének a lehetőségeik szerint minden nap jelen lenni - szombaton is.



Rendvédelmi pályát népszerűsítő tábor

a Belügyminisztérium rendvédelmi pályát népszerűsítő tábort szervez azoknak a hátrányos helyzetű fiataloknak, akik érdeklődnek a rendvédelmi hivatás (rendőrség, katasztrófavédelem, büntetés-végrehajtás) iránt.

A pályázat célja: A résztvevők áttekintést kapnak a rendvédelmi szervek munkájáról, a felvételi követelményekről.

A pályázók köre:

  • Azok, akik 2018 szeptemberében kezdik meg gimnáziumban vagy szakközépiskolában a 11. vagy a 12. tanulmányi évfolyamot, vagy

  • érettségivel rendelkeznek, de még nem töltötték be a 21. életévüket.

Beküldendő:

  1. önéletrajz

  2. a 10., 11. vagy 12. évfolyam év végi lezárt bizonyítvány másolata (az idén érettségiző esetén félévi bizonyítvány ) vagy

  3. az érettségi bizonyítvány másolata, ha már érettségizett

  4. támogató nyilatkozat a tanuló osztályfőnökétől vagy iskola igazgatójától

  5. támogató nyilatkozat a település jegyzőjétől vagy határozat a hátrányos helyzet megállapításáról

A jelentkezés elbírálása során előnyt élvez:

  • kimagasló tanulmányi és/vagy sportteljesítmény

  • rendészeti fakultációs tanulmányok

A pályázatok benyújtásának határideje: 2018. június 4.

A jelentkezők – jelen pályázat mellékletét képező adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint – hozzájárulásukat adják a pályázat elbírálásához megadott személyes és különleges adataik kezeléséhez.

A pályázattal kapcsolatos információkat a mellékletben találják, továbbá az alábbi elérhetőségeken érdeklődhetnek:

  • +36-1-441-1601

  • +36-1-441-1768

  • +36-1-441-1364

Novák Titanilla
titkársági referens
Emberi Erőforrások Minisztériuma
Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Helyettes Államtitkárság
1054 Budapest Báthory u. 10.
E-mail: titanilla.novak@emmi.gov.hu


2018-04-30

Áprilisi majális


további fotók


2018-04-27

Az önkéntes tűzoltó egyesület
éves közgyűlése


további fotók


12 anyaországi csapat jutott
a hungarikum vetélkedő döntőjébe
a Lakiteleki Népfőiskolán - köztük
a diósjenői 7. osztály csapata


bővebb információ



nagyobb méret


2018-04-23


2018-04-18

FELHÍVÁS

Diósjenő közigazgatási területén történő

EBÖSSZEÍRÁSRA

Tisztelt Ebtartók!

Az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény 42/B.§ (1) bekezdése alapján Diósjenő Község Önkormányzata ebrendészeti feladatainak elvégzése érdekében, illetve a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira tekintettel Diósjenő község területén

2018. május 2-ától május 31-éig

terjedő időszakban Diósjenő község közigazgatási területén tartott ebek vonatkozásában ebösszeírást végez.

Az ebösszeírás önbevallásos módszerrel történik, ezért felhívjuk a figyelmet, hogy a formanyomtatvány beszerzése az ebtulajdonos/ebtartó kötelessége!

Az ebösszeírás során az ebtartóknak ebenként egy, a hivatkozott jogszabályban meghatározott adattartalmú adatlapot „ Ebösszeíró adatlap” kell kitölteni és azt (azokat) az önkormányzathoz visszajuttatni. Az adatlap folyamatosan beszerezhető a Polgármesteri Hivatalban, vagy letölthető az önkormányzat honlapjáról. A kitöltéssel kapcsolatos tájékoztatást hivatali időben személyesen a Polgármesteri Hivatalban, illetve a 06 35 525-012 telefonszámon kérhető.

Az ebösszeíró adatlapot ebenként kitöltve az alábbi módokon lehet benyújtani: személyesen a Polgármesteri Hivatal folyosóján elhelyezett gyűjtőládába; postai úton Diósjenő Polgármesteri Hivatal 2643 Diósjenő, Szabadság út 31. szám alatti címre; vagy elektronikus úton az igazgatas@diosjeno.hu email-címre.

Felhívom az ebtulajdonos(ok)/tartó(k) figyelmét arra, hogy a korábbi összeírás során bejelentett ebeket ismét be kell jelenteni!

Az ebösszeíró adatlapok leadásának határideje:

2018. május 31.

Felhívom továbbá az ebtulajdonosok figyelmét, hogy:

  • a kedvtelésből tartott állatok tartásáról és forgalmazásáról szóló 41/2010. (II. 26.) Korm. rendelet 17/B § (10) bekezdése értelmében 2013. január 1. napjától a négy hónaposnál idősebb eb csak transzponderrel megjelölve tartható, ezért kérem, amennyiben a jogszabályban meghatározott kötelezettségének még nem tett eleget, úgy szíveskedjék a transzponderrel nem rendelkező ebeket állatorvosnál megjelöltetni.

  • Az ebösszeírásban mikrochippel ellátott és az állatorvosnál korábban bejelentett, a központi nyilvántartásban már szereplő, valamint a bilétával rendelkező és a helyi nyilvántartásban szereplő ebeket is be kell jelenteni.

  • Az ebtulajdonosok az ebösszeírást követően is kötelesek az adatokban bekövetkezett változásokat, szaporulatot írásban bejelenteni.

  • Az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését és a benyújtott adatlapok valóságtartalmát a polgármesteri hivatal munkatársai ellenőrizni fogják.

  • Az ebösszeírás elmulasztásának jogkövetkezménye a 244/1998. (XII. 31.) Korm. rendelet alapján kiszabható pénzbírság.

Együttműködését köszönöm!

dr. Őszi Attila Csaba sk.
jegyző


2018-04-16


nagyobb méret

az ÉMÁSZ tervezett karbantartásai


2018-04-13

A  Liliom Patika tájékoztatója

A berkenyei és a nógrádi áramszünet miatt 2018.április 16-án hétfőn, valamint 2018. április 19-én csütörtökön a gyógyszertárak nyitvatartási idői a következőképpen módosulnak:

2018. április 16.

Diósjenői Liliom Patika 8.00-14.30
Berkenye ZÁRVA
Nógrád 15.00-17.00

2018. április 19.
Diósjenői Liliom Patika 8.00-14.30
Berkenye 15.00-16.00
Nógrád ZÁRVA

Továbbá a Diósjenői Liliom Patika, a nógrádi Nógrád Fiók-gyógyszertár, valamint a berkenyei Berkenye Fiókgyógyszer-tár a hivatalos állami munkarendnek megfelelően munka-szüneti napot tart az alábbi napokon:

2018. április 30. pihenőnap (munkaszüneti nap)

2018. május 01. Nemzeti Ünnep (munkaszüneti nap)

2018. április 21-én szombaton
Diósjenői Liliom Patika,
Nógrád Fiókgyógyszertár,
Berkenye Fiókgyógyszertár
szabadság miatt ZÁRVA tart

Asztalos Zsuzsanna
gyógyszertárvezető szakgyógyszerész
Liliom Patika
2643 Diósjenő, Kossuth Lajos út 8.
06-30-7460745


2018-04-11


2018-04-09

Tisztelt Lakosok!

Szeretnék pár gondolatot leírni a 2018. évi Országgyűlési Képviselők választásával kapcsolatosan.

Először is szeretnék mindenkinek köszönetet mondani!

Köszönetet mondok minden kedves diósjenői lakosnak, akik eljöttek szavazni, akik éltek alkotmányos jogukkal.

Meg szeretném köszönni a Szavazatszámláló Bizottságok választott és delegált tagjainak hosszan tartó, fáradságos munkáit. El kell mondanom – mert büszkeséggel tölt el –, hogy minden bizottság kiváló munkát végzett a szavazatok összeszámlálásánál, a jegyzőkönyvek kitöltésénél.

Balassagyarmatra 10. településként értünk be leadni a jegyzőkönyveket, és addig még ott tartózkodtunk az egyetlen település voltunk, akik hibátlanul kitöltött (számolt) jegyzőkönyveket adott le.

Nagyon nagy köszönetet szeretnék mondani a Helyi Választási Iroda tagjainak, akik a szavazás napját megelőző hónapokban már elkezdték a háttérmunkát, akiknek voltak napjaik, hogy éjfélt elhaladva tértek haza, és ezt mindazért, hogy egy zökkenőmentes választás valósuljon meg Diósjenőn. Nem feledkezem meg azon köztisztviselők segítségének megköszönéséről sem, akik nem voltak az SZSZB, illetve a HVI tagjai, mert ahol tudtak ők is segítettek. Köszönöm!

Végül, de nem utolsó sorban köszönetet szeretnék mondani a választáson résztvevő segítőknek, a helyi Polgárőr Egyesületnek, a Szentgyörgyi István Általános Iskolának, a Balassagyarmati Tankerület igazgatójának, EBM TRADE Kft. (konyha) dolgozóinak.

Mindenki érdeme, hogy a választás zavartalan volt, hogy rendkívüli esemény nem történt!

A választás összegzésére annyiban térek ki, hogy a 3 legtöbb szavazatot kapott egyéni jelölt és párt nevét teszem közzé növekvő sorrenden. Az adatok azokból a jegyzőkönyvekből vannak, melyeket az OEVK átellenőrzött, hibátlannak talált és átvett tőlem.

Egyéni jelöltre leadott szavazat

Balla Mihály Tibor (FIDESZ-KDNP) 868 szavazat
Dobrocsi Lénárd (JOBBIK) 417 szavazat
Csukáné Szerémy Andrea (MSZP-PM) 134 szavazat

Pártlistára leadott szavazat

FIDESZ-KDNP 878 szavazat
JOBBIK 317 szavazat
MSZP-PM 101 szavazat

Köszönöm mindenki segítségét!

dr. Őszi Attila Csaba sk.
HVI vezető


Közlemény
a 2018/2019-es nevelési évre történő óvodai beíratás rendjéről

Tájékoztatom a Tisztelt Szülőket, hogy Diósjenő Község Önkormányzata által fenntartott Aranydió Óvoda- Bölcsődébe a gyermekeket a 2018/2019-es nevelési évre a következő időpontokban lehet beíratni:

2018. év május hó 7. napján 8-12 óráig, és

2018. év május hó 8. napján 13-16 óráig
 

dr. Őszi Attila Csaba
jegyző

bővebb információ


2018-04-08

Tájékoztató adatok
Diósjenő szavazóköreinek eredményéről

Névjegyzékben szereplő választópolgárok száma 2 224 fő


Részvételi adatok Diósjenőn
a napközbeni jelentések adatai alapján
(pirossal az országos adatok)

07 órakor 2,47% 2,24%
09 órakor 13,80% 13,17%
11 órakor 28,96% 29,93%
13 órakor 41,68% 42,32%
15 órakor 53,28% 53,64%
17 órakor 61,74% 63,21%
18:30-kor 65,38% 68,13%
19 órakor 69,20% 70,22%

2014-es adatok

07 órakor 2,59% 1,64%
09 órakor 11,10% 9,50%
11 órakor 24,44% 23,23%
13 órakor 37,33% 34,33%
15 órakor 46,92% 45,02%
17:30-kor 56,66% 56,77%
19 órakor 58,47% 61,24%

2010-es adatok

07 órakor 1,72% 1,61%
09 órakor 11,98% 10,23%
11 órakor 26,36% 24,78%
13 órakor 36,74% 35,88%
15 órakor 51,05% 46,78%
17:30-kor 61,35% 59,28%
19 órakor 64,51% 64,29%

2018-04-06

I. LAKOSSÁGI FÓRUM
a Településképi Arculati Kézikönyv
tervezetéről


2018-04-04

LAKOSSÁGI FÓRUM
a Településképi Arculati Kézikönyv tervezetéről

Tisztelt Lakosság! Tájékoztatni szeretném Önöket, hogy 2018. április hó 6-án (péntek) 18 órakor a Polgármesteri Hivatal Dísztermében LAKOSSÁGI FÓRUM megtartására kerül sor.

A fórum témája: A település lakosságának tájékoztatása az elkészült Településképi Arculati Kézikönyv tervezetéről.

Előadó: Moór Mátyás főépítész – a kézikönyv készítője

Az építésügyi igazgatásban történt jelentős változások egyik új jogszabályi eleme a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény, mely az önkormányzatok számára kötelezővé tette a Településképi Arculati Kézikönyv (a továbbiakban: Kézikönyv) és új településképi rendelet megalkotását. A Kézikönyvön alapuló új településképi rendelet tartalmazza a településképi előírásokat, „hogyan, milyen arculattal lehet építeni” kérdéskörben, míg a Helyi Építési Szabályzat (HÉSZ) a most hatályoshoz képest szűkített tartalommal a jövőben a „mit lehet építeni és milyen paraméterekkel” kérdésekre fókuszál. A két rendelet azonos súllyal, egymást kiegészítve tartalmazza majd a jövőben a Község területén az építés rendjére vonatkozó szabályokat.

A településrendezés részét képező új arculatformáló dokumentum, a Kézikönyv településünk értékes táji és épített értékeinek bemutatása, a különféle karakteres területek lehatárolása mellett jó példák bemutatásával - a közérthetőség szem előtt tartásával - útmutatást kíván nyújtani a köz- és magánterületek településképet javító használata, alakítása, beépítése során.

Amennyiben többet szeretne megtudni a Kézikönyv tervezetéről, kérem, tiszteljen meg jelenlétével és hallgassa meg Moór Mátyás főépítész előadását.

Tóth János sk.
polgármester


2018-03-30


2018-03-29

Képviselő-testületi ülés


Tűzmegelőzési tájékoztató anyag

Nagyobb mérethez kattintson a plakátokra!

 Győri Ferenc mk. tű. alezredes
Polgári Védelmi Felügyelő
Balassagyarmati Katasztrófavédelmi Kirendeltség


2018-03-25

MEGHÍVÓ

A Képviselő-testület 2018. március 29-én,  csütörtökön
18 órakor rendes ülést tart
, amelyre ezúton tisztelettel meghívom.

Az ülés helye: Diósjenő Polgármesteri Hivatal Díszterme

 

Napirend

  1. Együttműködési megállapodás a Roma Nemzetiségi Önkormányzattal

  2. Irattározás elvégzésére fedezet biztosítása a 2018. évi költségvetés terhére (előzetesen tárgyalja: PVESZ Bizottság)

  3. Bagó István Pál az EBM TRADE Kft. ügyvezetőjének kérelme (előzetesen tárgyalja: PVESZ Bizottság)

  4. LÁDADERBI Diósjenőn - támogatási kérelem (előzetesen tárgyalja: PVESZ Bizottság)

  5. Diósjenői Polgárőr Egyesület kérelme (előzetesen tárgyalja: PVESZ Bizottság)

  6. Diósjenői Sportegyesület kérelme (előzetesen tárgyalja: PVESZ Bizottság)

  7. A helyi népszavazás kezdeményezéséhez szükséges választópolgárok számáról szóló önkormányzati rendelet megalkotása (előzetesen tárgyalja: PVESZ Bizottság)

  8. 2018. évi Országgyűlési képviselők választására étkezési hozzájárulás kérése (előzetesen tárgyalja: PVESZ Bizottság)

  9. Szentgyörgyi István Általános Iskola átszervezésének véleményezése (előzetesen tárgyalja: PVESZ Bizottság

  10. Diósjenő Sporthorgász Egyesület kérelme (előzetesen tárgyalja: PVESZ Bizottság)

  11. AD-HOC bizottság létrehozása az április, május, június hónap kulturális rendezvényeinek koordinálására (előzetesen tárgyalja: PVESZ Bizottság)

  12. A 2018/2019-es nevelési évre vonatkozó óvodai beiratkozás időpontjának meghatározása (előzetesen tárgyalja: PVESZ Bizottság)

  13. Diósjenő Község Önkormányzatának 2018. évi összesített közbeszerzési terve (előzetesen tárgyalja: PVESZ Bizottság)

  14.  Halaszthatatlan ügyek

ZÁRT ÜLÉS

  1. Méltatlansági eljárás megindításának kezdeményezése

    Diósjenő, 2018. év március hó 24. napja

Tóth János
polgármester


2018-03-23

TARTSUK BE!

Tisztelt Lakosok!

Egy megdöbbentő eset ösztökélt arra, hogy szóljak Önökhöz.

A mai napon – 2018. év március hó 23-án – a Haladás utcában elütöttek egy kutyát. A helyi állatvédő neves tagja hívta a Hivatalt, hogy mi a teendő. Személy szerint tájékoztattam, hogy az állatorvost kell hívni, aki éppen a településünkön tartózkodik – akinek telefonszámát az állatvédő a Hivataltól megkapta.

Az állatorvos megvizsgálta az elütött kutyát és megállapította, hogy az állapota menthetetlen, ezért elaltatta. Mivel nem talált chipet a kutyában, így a kutya státusza: kóbor kutya.

Ezt követően az állatvédő nem hívta újra a Hivatalt, nem közölte a fent leírtakat, hanem úgy intézkedett, hogy Sz. József diósjenői lakossal a tetemet beszállítják a Polgármesteri Hivatal udvarába, és ott a jegyző autója mögé elhelyezik. Az elhunyt állat ezt érdemelte?

A segítő férfi véres gumikesztyűben berontott a Polgármesteri Hivatalba és artikulátlan hangon kiabált, hogy a jegyző frissítse fel jogi ismereteit, miközben a hivatali dolgozókon az ijedség lett úrrá.

Feljebb megírtam, hogy a jegyző nem kapott visszajelzést, hogy a kutya elhunyt és, hogy nincs gazdája, ugyanis ezen információk ismeretében a jegyző intézkedik az elszállításról. Ha viszont lett volna gazdája a kutyának, akkor mentesül ezen kötelezettség alól.

A jogszabályok nem ismerete nem mentesít senkit, sem az állatvédőt, sem pedig a segítő férfit, aki még a Hivatalt sem tartotta tiszteletben, nem hogy az elpusztult kutyát!

Akkor itt és most szeretnék minden Lakost tájékoztatni!

Elütött kutya esetében, ha él még az állat, elsődleges dolog az állatorvos értesítése.

Ezt követően:

ha megállapításra kerül, hogy a kutya gazdával rendelkezik, akkor a gazdája köteles a kutya gyógyítási költségeit kifizetni;

ha nincs a kutyának gazdája, akkor az önkormányzat fizeti a gyógyítást, és szállítatja el egy menhelyre;

Ha az elütött kutya nem él, akkor meg kell állapítani, hogy gazdával rendelkezik-e, vagy kóbor kutya. Ebben a helyi állatvédők is tudnak segíteni.

ha megállapításra kerül, hogy a kutya gazdával rendelkezik, akkor a gazdája köteles az elszállításra;

ha nincs a kutyának gazdája, akkor az önkormányzat szállítja el az elhunyt kutyát a helyszínről!

dr. Őszi Attila Csaba sk.
jegyző


2018-03-22

2018. április 1-jétől változik a szelektív hulladék és a zöldhulladék gyűjtés rendje

Szelektív gyűjtés: 4 hetente, páros hét hétfői napja.

Zöldhulladék gyűjtés: 4 hetente, páratlan hét hétfői napja.

Az aktuális gyűjtési napokat az alább feltüntetett gyűjtési naptárban tudják figyelemmel követni. Kérjük, hulladékaikat legkésőbb a gyűjtési napon reggel 6:00-ig szíveskedjenek kihelyezni!

További információk:


nagyobb méret

hulladékgyűjtő zsák beszerzési helyek

www.zoldhid.hu

ugyfelszolgalat@zoldhid.hu

Együttműködését előre is köszönjük!

Zöld Híd B.I.G.G. Nonprofit Kft.


2018-03-17


2018-03-16


2018-03-15

Nemzeti ünnepünkön
az 1848-49-es forradalom és szabadságharc
170. évfordulóján


további fotók


2018-03-13

Rendkívüli képviselő-testületi ülés


2018-03-12

HIRDETMÉNY

Értesítjük a község lakosságát, hogy a Pest Megyei Kormányhivatal a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kérelme alapján PE/KTF/444-10/2018 számon környezetvédelmi engedélyt adott az M2 gyorsforgalmi út Vác-országhatár közötti szakaszának megvalósítására.

A határozat itt tekinthető meg

dr. Őszi Attila Csaba
jegyző


JEGYZŐI FELHÍVÁS

Tisztelt Diósjenői Lakosok!

2018. év március hó 12. napján a település valamennyi utcáját végigjártam, és sajnálattal állapítottam meg, hogy több lakos az ingatlana előtti közterületet használja.

A hivatal iktatórendszerében nem találtam beérkezett kérelmet, mely a közterület használatának engedélyezésére irányult volna, engedély nem került kiadásra, így megállapítható volt, hogy a közterületek használata – a jelenleg azt használók részéről – illegális.

Tájékoztatom a Tisztelt Lakosságot, hogy hatályos a Közterület használatáról, védelméről, díjáról szóló 5/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete, mely szabályozza a közterület használatát, annak használatáért fizetendő díjak mértékét.

A fent idézett rendelet betartatásáért a jegyző felelős, ezért felhívom minden Lakos figyelmét – egyúttal kérem is őket –, hogy akinek engedély nélkül tárolt, illetve a rendelet által tiltott ingó dolga van elhelyezve a közterületen az

2018. év március hó 31. napjáig

a közterületről helyezze ingatlana területére.

2018. év április hó 2. napján újabb település-szemlét tartok!

dr. Őszi Attila Csaba
jegyző


Tájékoztatás rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívásáról

A Képviselő-testület
2018. március 13., kedd 16 órakor sürgőséggel
rendkívüli ülést tart
, amelyre ezúton tisztelettel meghívom.

Az ülés helye: Diósjenő, Polgármesteri Hivatal Díszterme

N a p i r e n d

1) Szavazatszámláló Bizottság tagjainak és póttagjainak megválasztása.

Az előterjesztés nyílt ülésen tárgyalható, a döntés meghozatalához minősített többség szükséges.


Diósjenő, 2018. év március hó 12. napja

Tóth János sk.
polgármester


2018-03-12

BŰNMEGELŐZÉSI TANÁCSOK
a Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság,
a megyei állami főépítész,
és a Nógrád Megyei Építész Kamara ajánlásával
ÉPÍTKEZŐKNEK, TÁRSAS- ÉS CSALÁDI HÁZ TULAJDONOSOKNAK


2018-03-06


2018-03-01

Képviselő-testületi ülés


2018-02-28

Szentgyörgyi Napok 2018

Megnyitóünnepség


további fotók


2018-02-23

Értesítés képviselő-testületi ülés összehívásáról


nagyobb méret



nagyobb méret


Új jegyzője van Diósjenőnek

Köszöntöm Diósjenő lakosait, a tisztelt olvasókat!

Nevem dr. Őszi Attila Csaba, 1966-ban születtem. Tősgyökeres érsekvadkerti lakos vagyok, itt is élek családommal. Két gyermekem van, Bettina (1991) és Ádám (1993).

A Diósjenő Község Önkormányzat polgármestere pályázatot írt ki a jegyzői munkakör betöltésére, melyre benyújtottam pályázatomat, ami a polgármester döntése folytán számomra kedvezően zárult, így 2018. február 15. napjától Diósjenő jegyzője vagyok, előtte Mátraverebély (Szentkút) jegyzője, majd Tápiószecső aljegyzője voltam.

Jogász és gépész üzemmérnöki végzettséggel rendelkezem. 5 évet dolgoztam ügyvédi irodában, mely kiváló alapnak bizonyult ahhoz, hogy 2013-ban a közszférában helyezkedjek el.

Megtisztelő feladatnak tartom, hogy Diósjenő jegyzője, a hivatal vezetője lehetek egy olyan településen, ahol a polgármester és a jegyző céljai, elvárasai találkoznak.

Első napokon sokan köszöntöttek, de volt olyan is, aki azt mondta, hogy nem tudom mit vállaltam. Egyszer Assisi Szent Ferenc azt mondta: Előbb csináld azt, ami szükséges, utána azt, ami lehetséges, és máris azt fogod csinálni, ami lehetetlen.

Amikor elértük – és itt többes számot használok, mert én a hivatalt csak vezetem, de van a polgármester, aki irányítja és a hivatal köztisztviselői, akik segítik munkámat – a lehetetlenek látó feladatokat és azokat is eredménnyel vesszük, akkor el tudom majd mondani, hogy igen tudom, hogy mit vállaltam.
Biztos lesznek kritikusaim, ezzel semmi gond, hisz a kritika is lehet építő jellegű, formáló hatású, de ahogy Jókai Mór mondta: Csak az tudja, hogy meddig mentünk, aki azt látta, hogy honnan indultunk el.

A jegyző által ellátandó feladat- és hatáskörök között nem állítok fel fontossági sorrendet. Azt vallom, hogy egy jó vezetőnek arra kell törekednie, hogy ne a beosztással járó hatalom, a beosztás folytán érje el a lakosság, az állomány támogatását, elismerését. Bizonyítania kell szinte észrevétlenül nap, mint nap, hogy példaértékűen teljesít, ért a munkájához, s közben figyelemmel van a kollégáira, segíti őket. Kellő empátiát, megértést tanúsít velük szemben. Nyitva áll előttük az ajtaja, fogadó kész, meghallgatja a véleményüket. Következetes, ugyanakkor humánus velük szemben. A folyamat eredményeként tekintélyt ér el, s ezáltal egy kölcsönösen támogató közegben folyhat a munkavégzés, a polgármester, a képviselő-testület, és nem utolsósorban a község polgárai érdekében. Ezek a számomra értékként kezelt elvek nem akadályoznak a személyiségemet jellemző határozott, következetes fellépésben.

Szeretném, ha az általam vezetett hivatal „ügyfélbarát” lenne! Tudom, hogy nem lehet egy kis településen egy elmarasztaló határozatot mosolyogva kézbesíteni vagy barátságosan adót behajtani, de amikor ügyfélbarát hivatalról beszélek, akkor arra gondolok, hogy az információáramlás a hivatal és a polgárok között jól működjön, mert egyszerűbb, ha mindenki tudja, egy-egy ügyben mire számíthat, mit kell tennie. Azt gondolom, ettől leszünk „ügyfélbarátabbak”.

A hivatal ügyintézése, adatszolgáltatása minden idők legnagyobb változásán megy keresztül, ugyanis 2018. január 1. napjától elindult az ASP (Application Service Providing) rendszer használata a hivatali ügyintézésben, az iktatásban, adatrögzítésben. Ez a változás a hivatal köztisztviselőit új és nem könnyű kihívások elé állítják, ezért fontosnak tartom, hogy az ügyfélmentes napokon a hivatali dolgozók kizárólag az ASP által elvárt feladatokra koncentráljanak. Ennek érdekében szigorúan elvárom az ügyfélmentes napok ügyfélmentessé tételét!

A polgármester munkáját segítő hivatal vezetője vagyok, így nem is lehet más az elsődleges célom, mint a polgármester eredményes munkájának segítése. A Képviselő-testület munkáját a jogszabályi keretek között támogatom, és bízok abban, hogy a Képviselő-testület szintén támogatja a jegyző és a hivatal munkáját.

Sok változást szeretnék, vannak olyanok, melyek már megvalósultak, és amik a közeljövőben megvalósulnak. Lesznek változások, mely a lakosokat, illetve a Képviselő-testület tagjait fogja érinti, de egyik változás sem lesz olyan, mely meggátolna bárkit a hatályos jogszabályaink által biztosított jogok gyakorlásában.
A változások azért lesznek, hogy a lehetetlent, mint célt elérjük!

dr. Őszi Attila Csaba
jegyző


2018-02-16


A Rétsági Rendőrkapitányság Nyílt napja

A rendőr-főkapitányság toborzóival is találkozhatnak az érdeklődők a Rétsági Rendőrkapitányság nyílt napján.

A helyszínen és a rendőrség honlapján az érdeklődők teljes körű tájékoztatást kapnak a pályázati kiírás és a jelentkezés részleteiről.


2018-02-13

TÁJÉKOZTATÓ
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Nógrád Megyei Igazgatósága Rétságon is ügyfélkapcsolati helyet hozott létre

Rétságon a polgármesteri hivatal földszintjén található irodában a nyitva tartás az alábbi:
Telefon: 06-35/705-236
hétfő - csütörtök 08.30-12.00  13.00-15.30
péntek 08.30-12.00

Változatlanul lehetőség van a Balassagyarmat, Rákóczi út 48. szám alatti ügyfélszolgálati irodában is az ügyek intézésre az alábbi időpontokban:
Telefon: 06-35/501-060
hétfő 8.00-15.00
kedd szünnap
szerda 8.00-14.00
csütörtök 8.00-14.00
péntek 8.00-12.00


Farsang a
Mákvirág Nyugdíjasklubban

további fotók


2018-02-10

Sportbál 2018


további fotók

Megnyitó

A Szentgyörgyi István Általános Iskola
8. osztályos tanulóinak nyitótánca

Retro buli


2018-02-10

KÖZLEMÉNY

Értesítjük a tisztelt lakosságot, hogy a NEMZETI ADÓ- ÉS VÁMHIVATAL Észak-magyarországi Bűnügyi Igazgatóság Nógrád Megyei Vizsgálati Osztálya 2018. február 7-én - ismeretlen tettes ellen indított költségvetési csalás vétség gyanúja miatt - Diósjenő Önkormányzatánál megtartott házkutatás alkalmával lefoglalta több már korábban befejezett pályázat, valamint az iskola és az önkormányzat épületének energetikai felújításáról szóló pályázat anyagát. A vizsgálat befejezéséig az okmányok lefoglalás alatt maradnak. Ez hátráltathatja a pályázat megvalósulását.

Diósjenő 2018. 02. 10.

Tóth János
polgármester


2018-02-03


2018-02-02

Tájékoztató kéményseprőipari szolgáltatás lakossági időpontfoglalásáról
Időpontra lehet hívni a kéményseprőket a családi házakhoz


2018-01-31


2018-01-30

Képviselői fogadóóra


2018-01-29


Diósjenő Község Polgármestere
a közszolgálati tisztviselőkről szóló
2011. évi CXCIX. törvény 45.§ (1) bekezdése alapján

pályázatot hirdet

Diósjenő Polgármesteri Hivatal

jegyző
munkakör betöltésére

bővebb információ


Gondoljon Diósjenőre!

Kérjük, 2017. évi adóbevallása elkészítése során is támogassa alapítványainkat, civil szervezeteinket, egyházainkat!

Aranydió Óvoda Alapítvány
adószáma: 18644519-1-12

Diósjenői Kőszirt Hagyományőrző Néptánc Egyesület
adószám: 18644265-1-12

Csollány Szilveszter Diáksport Egyesület Diósjenő
adószáma: 18638332-1-12

Boróka Gyermekjóléti Egyesület
adószám: 18567324-1-05

Diósjenői Polgárőr Egyesület
adószám: 18638370-1-12

Diósjenői Sportegyesület
adószám: 19929352-1-12

Cserhát-Lőrincz Judo Klub
adószám: 18633928-1-12

Diósjenői Sporthorgász Egyesület
adószám: 19926043-1-12

Kastély Alapítvány
adószám: 18632013-1-12

DIÓSJENŐI MINDENSZENTEK ALAPÍTVÁNY
adószám: 18285752-1-12

MAGYAR KATOLIKUS EGYHÁZ
technikai szám: 0011

MAGYARORSZÁGI REFORMÁTUS EGYHÁZ
technikai szám: 0066

Ha hibát, hiányosságot talál a fenti listában, kérjük, jelezze!


2018-01-24

Nyílt levél a képviselő-testülethez és a falubeliekhez


Válasz Molnár István nyílt levelére


2018-01-23

Bűnmegelőzési hírlevél - 2018. január
Árubemutatók


Képviselői fogadóóra


2018-01-22

Nyílt levél a képviselő-testületnek


2018-01-20


2018-01-18

Gondolatébresztő igazságok,
a tanulságok levonása

Mi is történt 2018. január 5-én megtartott három perces önkormányzati ülésen?

Világhálón megjelent hírek: "Hiába kiabált a képviselő asszony, Diósjenőn a polgármester két perc alatt elintézte a demokráciát" a következő hír "Egy 2 perc 36 másodperces videóban mutatja be a diósjenői képviselőtestület, hogyan működik ma a demokrácia Magyarországon" stb.

Nem vádolom a világhálón megjelenítő valótlanságot állító weboldalakat, mert ők kapott anyagokból dolgoznak, állítanak össze belőle hírértékeket. Felelősség azé, aki tényként közölt hamis adatokat átadta.

Okokat keresve, a 2014-ben megválasztott képviselő-testületből, a polgármesteren kívül egy fő maradt, a többi lecserélődött. Munkahelyi összeférhetetlenség miatt a választások után mondott le egy képviselő, az új képviselő érkezésével, kiéleződött a hovatartozás, az összetétele a testületnek 4:3 a polgármester oldalán. Emlékszünk még a választási kampányra, kemény harc, ígéretek garmada, sértő propagandák, majd mi megmutatjuk, hogy lehet tisztességesen is végezni a képviselői munkát, mint ha az előző ciklusok testületi tagjai loptak, csaltak volna. Pár hónap elteltével nem tudni miért, - igaz megindokolták, megnézve kampányszövegeket, nem ezt ígérték -, lemondott három képviselő. Az új képviselők eskütétele után, minden jól indult, egy önkormányzat közmunkaprogramjának meglátogatása, megtekintése, közös mikulásozás, stb. A jegyző munkájának megsegítésére munkahelyet hoztunk létre, ahová nem más, mint az egyik képviselő felesége lett felvéve, kiemelt bérrel, vállalkozói szerződéssel. Utólag kiderült, a lehető legrosszabb döntés volt. Rövid szünet, jött a talány, történt valami, összefogva négyen, külső segítséggel, nyíltan nekimentek a jegyzőnek, a polgármesternek. Azonos színben induló képviselők az azonos színben lévő polgármesternek. Tájékoztató lapunkban olvasható volt. Ketten, akik már voltak képviselők, előző ciklust végigdolgozták a polgármesterrel, tudták mit jelent az, mivel jár, hogy működik egy képviselő-testület, kisebbségbe maradtak. Ez idő alatt mi történt, később részletezve lesz, kimondták, négyen vannak az lesz, amit ők négyen megszavaznak, hisz ez a demokrácia. Közben, az előzőleg már megrendelt, közel hétszázezer forintért elkészült, a volt képviselő ismerőse által, az átvilágítás, az önkormányzat működéséről, - mert a belső ellenőrzés, ami rendszeres és kötelező "egy kávéért" elnéző, nem ad hiteles eredményt, mondta az akkori alpolgármester. Megtörtént az átvilágítás, a képviselő-testület megkapta "Belső használatra" "Szigorúan Bizalmas!"- címmel, lefűzve a megrendelt anyagot. Testületi ülés tárgyalásán már, szerzője engedélyével nyilvános és megosztható lett. Elgondolkodtató. Összehasonlítása a belsőellenőrzés által végzett jelentéssel
még nem történt meg, már csak kíváncsiságból is, értékelése még a bizottság feladata lesz, mint még az is, hogy ki adott át titkos anyagot a jelenlegi képviselők közül illetéktelennek, mert annak nincs helye a testületben, aki megszegi az esküjét, jellemtelen, hitvány ember, aki besározza ezzel képviselőtársait. Nem feltételezem azt, hogy aki ezt állította nyilvánosan valótlant állított, nem hiszem, hogy hazug ember lenne. A pénzügyi bizottság már elkezdett foglalkozni az üggyel, állásfoglalás határozat még nem született.

Jegyzőnk idegileg nem bírta tovább, egészségi állapota nem engedte, hogy amit hosszú évtizedekig örömmel és szívesen csinált, több százmilliós pályázatokat megnyerve, és végigvéve, az önkormányzatunknak, civilszervezeteinknek felmondott. Mi dolgoztunk tovább, nem hivatkoztunk demokráciára, nem adtunk híreket a közmédiának, nem foglalkoztunk azzal, hogy a közmunkásoknak miket mondanak, mivel traktálják őket.
Kritikákat kaptunk, kapunk, építő javaslatot nem. Kis idő elteltével, nem tudni miért ismét lemondott egy képviselő, nem neki kellett volna. Jött Alaksa Miska bácsi több évtizedes képviselői tapasztalatával, erkölcsi tisztaságával, fordult a kocka, akik már voltunk képviselők, többségben lettünk. Így állunk most, mindent, amit megszavazunk törvénytelen, megkaptuk, hogy "bólogató Jánosok" vagyunk, elfeledve azt, hogy a polgármester koncepcióját egyhangúan elfogadták, minden létező hivatalos helyen, legyen az rendőrség, ügyészség feljelentenek bennünket. Szerintük sárba tiporjuk a demokráciát, azzal, hogy a január 5-én megtartott a három képviselő által összehívatott három perces rendkívüli ülésen annak napirendi pontjának megszavazásakor nemmel szavaztunk. Szó sem volt arról, hogy a lakosság közmeghallgatást kért volna, képviselő asszony, akinek már illene ismernie az önkormányzati törvényt, hiába kiabált, kért számon.

Valótlan dolgokat tényként közölnek, a tóval kapcsolatban katasztrófát vizionálnak.

Újságírókat, riportereket hívnak meg, közösségi oldalakon osszák meg keltik rossz hírünket. Engedélyek kérdésében, folyamatban lévő ügyről sehol nem foglalkoznak a nyilvánosság előtt. Képviselői munkájuk abból áll, hogy rendeleteket, jegyzőkönyveket kerestetnek, másoltatnak le, lefoglalva a jegyző és a hivatali dolgozók idejét, az elfogadott és elvégzett pályázatokat törvénysértőnek ítélik meg. Elhangzott még közokirat-hamisítás gyanúja a testületi, bizottsági jegyzőkönyvek kapcsán. Súlyos vád! Rendőrség, ügyészség még nem zárta le az ügyet addig nincs miről ülésezni, ezért szavaztunk nemmel. Itt van több százmilliós elnyert pályázat, amivel foglalkozni kell. A konyhapályázatot, ami több tízmillió forint volt, megnyertük, lett volna egy korszerű teljesen felújított konyhánk, elbuktuk, mert a beszerzési bizottság által megjelölt kivitelezőt alkalmatlannak találták.

Legújabb hír, településünk elnyert egy műfüves pályát közel negyvenmilliós értékben, közösségi oldalon sokaknak ez sem tetszik. Így állunk, négyen dolgozunk, demokráciát sértve, törvénytelenséggel megvádolva, megküzdve a valótlan állításokkal, rágalmakkal, hárman összefogva külső minket ellenző emberekkel, keresik hibáinkat, feljelentenek, bennünket ahol csak lehet, belekeverve a politikát. Doktor úr kérése is ezért irányult a testület felé, mert egyik képviselő társunk, nyilatkozott úgy, hogy az orvosi rendelőkből sem lesz
semmi. Azok a megnyilvánulások, amik megjelennek közösségi oldalakon, hogy nincs fejlődés a falunkban, csak vissza kell tekinteni az elmúlt évekre. Címszavakban: Tájház, piac, új öregek otthona, új óvoda, 17 útszakasz felújítása, nem elírás, új kazánház az iskolában, hivatalban, óvodában, napelemes rendszer (Iskola, Óvoda, Hivatal) IKSZT az iskolában, játszótér szabadtéri színpaddal, megvettük a VILLTESZ épületét, belül a varroda épületét, óvoda feletti épületet bölcsödének, közmunkakeretében felszerszámoztuk
magunkat, gépeket, járműveket vettünk, lásd. TOYOTA DYNA, MERCEDES kisteherautók, FORD kisbusz, FIAT DUPLO kisautó, traktort eszközökkel, padkahenger, aprítógépek, stb. biztos kihagytam valamit, ezekhez semmi köze a most tendáló testület egyes tagjainak. Sorolhatnám még, nem teszem, mert sokaknak ez sem elég! Nem álltunk le, keressük még a pályázati forrásokat, ellenszélben, néha kedveszegetten, de csináljuk, mert ami nem öl meg, megerősít! Hátra van még több mint hatszáz millió értékű elnyert pályázat megvalósítása. Ez van most veszélyben!

(István László)


Dr. Laczkovszki Győző háziorvos kérése
a képviselő-testülethez

nagyobb méret


2018-01-15

Értesítés tervezett áramszünetről

Áramszünet kisfeszültségű hálózat bővítése miatt:
2018. január 23-án 12:00-tól 14:00-ig

Diósjenő, Üdülő sor mindkét oldal, Öreghegy út

bővebb információ


2018-01-09

Meghívó

Diósjenő Község Önkormányzat
Pénzügyi-, Jogi és Ügyrendi Bizottsága rendkívüli ülését 2018.01.12. napon
(péntek) 9:00 órára összehívom,
melyre ezúton tisztelettel meghívom.
Ülés helye: Diósjenő Község Önkormányzat Tanácsterme

Napirendi pontok:

1. Az önkormányzat 2017. háromnegyedévi teljesített bevételeiről és kiadásairól szóló tervezet és a 2017. évi költségvetési rendelet módosításának megvitatása.

2. Testületi határozatok végre nem hajtása, elmaradások áttekintése, 2017.09.22.-óta milyen intézkedések történtek

 Hegedűs József
Pénzügyi,- Jogi-, Ügyrendi Bizottság Elnöke


2018-01-07

nagyobb méret


2018-01-05

Rendkívüli képviselő-testületi ülés


2018-01-01


2017-12-28

Tájékoztatás rendkívüli
képviselő-testületi ülés összehívásáról

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 44-45. §-ai, valamint a 10/2014. (XII. 12.) önkormányzati rendelet 26. §-a alapján a képviselő-testület rendkívüli ülését – a képviselők indítványára és a törvényességi észrevételben foglaltaknak megfelelően

2018. január 5-én (péntek) 16 órára

összehívom.

Az ülés helye: Községi Önkormányzat tanácsterem

Tervezett napirend

 

tárgy

előterjesztő

1.     

A Nógrád Megyei Főügyészség kezdeményezése a Jenő patakon engedély nélkül épített tavak ügyében. A szakhatóság hozzájárulás kiadása során elkövetett törvénytelenségek vizsgálata. Személyi felelősség megállapítása. 

Hegedűs József
önkormányzati
képviselő
bizottsági elnök

2.     

A 317 919 azonosító számú, a „Fűzfa, Vasút, Táncsics Mihály, Jókai utcák, valamint a Zrínyi-Béke összekötő út és a Haladás út felújítása” című pályázat kiírása és lebonyolítása során elkövetett törvénysértések testületi vitája. A Green-Goes Kft által elvégzett munka értékelése. Személyi felelősség megállapítása.

Hegedűs József
önkormányzati
képviselő
bizottsági elnök

3.     

Közokirathamisítások gyanúja testületi és bizottsági jegyzőkönyvek kapcsán, ezzel kapcsolatos jegyzői és testületi feladatok. Személyi felelősség megállapítása

Hegedűs József
önkormányzati
képviselő
bizottsági elnök

előterjesztés

Diósjenő, 2017. december 28.

Tóth János
polgármester


2017-12-27

Tájékoztatás meghirdetett
képviselő-testületi ülések elmaradásáról

Tisztelt Lakosság, Tisztelt Képviselők!

Tájékoztatásul közlöm, hogy a 2017. december 28-án 15 órára három képviselő által kezdeményezett rendkívüli testületi ülés összehívása törvénytelen.
A jelenleg hatályos, az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 11.) számú önkormányzati rendelet 24. § (4) bekezdése utolsó mondata, mely szerint: „Amennyiben a rendkívüli ülés összehívásáról a a polgármester 15 napon belül nem intézkedik, abban esetben a képviselő-testület ülését az indítványozók is összehívhatják.” jogszabálysértő.
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 44. §-a pontosan felsorolja azon személyeket, akik a testületi ülés összehívását indítványozhatják (települési képviselők ¼-e, képviselő-testület bizottsága, kormányhivatal vezetője), azonban a testületi ülés összehívására csak a polgármester jogosult!
Fentiek értelmében a meghirdetett rendkívüli ülésre nem kerül sor.

A 2017. december 29-én 16 órára meghirdetett testületi ülés összehívására is jogszabálysértő módon került sor, mivel a tárgyalandó napirendi pontokat a bizottságoknak is véleményezni szükséges, melyhez az SZMSZ-ben meghatározott idő nem volt biztosítva. Fentiekre való tekintettel a testületi ülés megtartására későbbi időpontban kerül sor.

Diósjenő, 2017. december 27.

Dr. Bagó József
jegyző


2017-12-23


2017-12-22

Tájékoztatás rendkívüli
képviselő-testületi ülés összehívásáról

Alulírott képviselők törvényes keretek között kezdeményeztük rendkívüli testületi ülés összehívását. Rögzítjük, hogy Polgármester úr elmulasztotta törvényes határidőben összehívni a kezdeményezett ülést, ezért a törvény és az SzMSz értelmében megnyílt a kezdeményezők jogosultsága a rendkívüli testületi ülés összehívására, a megadott napirendi pontok szerint.

A fentiek értelmében
rendkívüli testületi ülést hívunk össze
a Polgármesteri Hivatal nagytermébe,
2017. december 28-án 15 órára.

Kérjük dr. Bagó József jegyzőt, hogy gondoskodjon az írásban megadott napirendi pontoknak a helyben szokásos módon a községi honlapon való közzétételéről, és hogy a Hivatal útján gondoskodjon arról, hogy a napirendi pontok minden képviselőhöz eljussanak.

Diósjenő: 2017-12-21

Hegedűs József önkormányzati képviselő
bizottsági elnök

Halász Csaba önkormányzati képviselő

Blaskóné Csontos Mária önkormányzati képviselő

Az ülés napirendi pontjai

Nyílt ülés keretében:

1. A Nógrád Megyei Főügyészség kezdeményezése a Jenő patakon engedély nélkül épített tavak ügyében. A szakhatósági hozzájárulás kiadása során elkövetett törvénytelenségek vizsgálata. Személyi felelősség megállapítása.

2. A 317 919 azonosítószámú, a „Fűzfa, Vasút, Táncsics Mihály, Jókai utcák, valamint a Zrínyi-Béke összekötő út és a Haladás út felújítása" című pályázat kiírása és lebonyolítása során elkövetett törvénysértések testületi vitája. A Green-Goes Kft által elvégzett munka értékelése. Személyi felelősség megállapítása.

3. Közokirathamisítások gyanúja testületi és bizottsági jegyzőkönyvek kapcsán, ezzel kapcsolatos jegyzői és testületi feladatok. Személyi felelősség megállapítása.

Zárt ülés keretében:

1. Személyi ügy: Polgármester és Jegyző felelősségének megállapítása.

írásos anyagok


2017-12-21

Tájékoztatás képviselő-testületi ülés összehívásáról

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 44-45. §-ai, valamint a 10/2014. (XII. 12.) önkormányzati rendelet 26. §-a alapján
a képviselő-testület ülését
2017. december 29-én (péntek) 16 órára
összehívom.
Az ülés helye: Polgármesteri Hivatal tanácsterem

 

Napirendi javaslat

 sz.

Tárgy

Előterjesztő

1. Előterjesztés a 2017. évi költségvetés módosítására Tóth János
polgármester

2.

Helyi rendeletek felülvizsgálata

- SZMSZ
- Talajterhelési rendelet
- Köztisztasági rendelet
- Lakásrendelet

Tóth János polgármester

3.

2018. évi munkaterv

Tóth János polgármester

4.

2018. évi rendezvényterv

Molnár Istvánné képviselő

5.

Előterjesztés a Balassagyarmati Tankerületi Központ Vagyonkezelői szerződéséhez

Tóth János polgármester

6.

Előterjesztés a JUNIMED Kft. kérelme az orvosi ügyelet finanszírozási hozzájárulás emeléséről

Tóth János polgármester

7.

Előterjesztés megbízási szerződés a Dr. Kalló Ügyvédi Iroda részére

Tóth János polgármester

8.

Sportegyesület kérelme épület bérlésére

Tóth János polgármester

9.

Kérelem a Diósjenő Települések Fesztiváljáért Alapítvány támogatás (tagdíj) befizetésére

Tóth János polgármester

10.

Előterjesztés a DMRV Viziközmű bérleti-üzemeltetési szerződésről

Tóth János polgármester

11.

Egyebek

Tóth János polgármester

Diósjenő, 2017. december 21.

Tóth János
polgármester


2017-12-19

A lakástüzek legtöbbje
egy kis odafigyeléssel megelőzhető lennel!

A Nógrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság tájékoztatója és tanácsai


2017-12-10

Tájékoztató

Diósjenő község képviselő-testületének
Szociális, oktatási, művelődési, értéktár bizottsága
2017. 12. 12-én(kedden) 16 órai kezdettel
a Polgármesteri Hivatal nagytermében
bizottsági ülést tart

Napirendi pontok

  1. 2018 évi rendezvényterv megbeszélése
    Előterjesztő: Molnár Istvánné

  2. Egyéni kérelmek
    Előterjesztő: Molnár Istvánné

  3. Egyebek

Molnár Istvánné
SZOMÉB elnöke


2017-12-09

Községi karácsony


további fotók


2017-12-05


2017-12-02

További információ

SAJTÓKÖZLEMÉNYEK

kattintson a képekre!

 

TOP-4.1.1-15 Diósjenő-Nógrád-Berkenye települések egészségügyi alapellátásának infrastrukturális fejlesztése

Kedvezményezet Diósjenő Község Önkormányzata
Projekt címe Diósjenő-Nógrád-Berkenye települések egészségügyi alapellátásának infrastrukturális fejlesztése
Projekt azonosító

TOP-4.1.1-15-NG1-2016-00019

Támogatás összege 183 389 628 Ft
Támogatás intenzitása 100%
Megvalósítás időtartama 2017. 06. 01.– 2018. 10. 31

Sajtóközlemény


2017-12-01

Ünnepélyes adventi gyertyagyújtás
az Idősek Klubjában


további fotók


2017-11-30

Értesítés tervezett áramszünetekről

Tájékoztatom, hogy társaságunk az alábbi helyszín(ek)en és időpont(ok)ban áramszünetet tart kisfeszültségű hálózat karbantartása miatt Diósjenő községben

2017. december 08-án 09:00-tól 15:00-ig:
Petőfi Sándor utca 31.-57., 20.-52.
Üdülő sor 5.
Arany János utca 1., 1/2., 6.

2017. december 13-án 09:00-tól 15:00-ig:
Ady Endre utca 17.-71., 28.-78.
Szentgyörgyi utca 1., 5., 6., 8.
Kossuth Lajos utca 35.

Tájékoztatjuk, hogy a hálózat feszültség alá helyezése a jelzett időpont előtt, külön értesítés nélkül is megtörténhet.

ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Kapcsolattartó: Albert János
Telefonszám: +36 20 940 3628
E-mail: janos.albert@elmu.hu


Az Önkéntes Területvédelmi Tartalékos rendszer létrehozásával kapcsolatos tájékoztató anyag

Tájékoztató az Önkéntes Területvédelmi Tartalékos szolgálatformáról

Jelentkezz területvédelmi tartalékos katonának!


2017-11-28


KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY

2017. DECEMBERÉBEN MÉG EGYSZER LESZ ZÖLDHULLADÉK GYŰJTÉS!

Társaságunk a megszokott módon december hónaptól a következő év tavaszáig szünetelteti a zöldhulladék rendszeres gyűjtését. Idén a hosszú és enyhe ősznek köszönhetően felmerült a kérdés a falvakban, kertvárosi részeken élők részéről, hogy mi lesz a maradék lehulló lomb, zöldhulladék sorsa. Tekintettel lakossági ügyfeleink jelzéseire, a Zöld Híd B.I.G.G. NKft. munkatársai az Ön településén idén még egy alkalommal begyűjtik a zöldhulladékot.

Kérjük, hogy 2017. december 4-én helyezze ki zöldhulladékát a kommunális hulladék gyűjtésének napján az ingatlanja elé. Tájékoztatjuk, hogy a gyűjtés nem kizárólag az adott gyűjtési napon történhet, ezért türelmüket kérjük. Erre való tekintettel kérjük, hogy a zöldhulladékot az ingatlan előtt jó látható helyen szíveskedjen kint hagyni.

Kérjük, hogy kizárólag a Zöld Híd B.I.G.G. NKft. által forgalmazott BIO zsákokba helyezze ki a zöldhulladékokat a gyűjtési napon reggel 6:00-ig. Értesítjük, hogy a zsákok minőségi javulásával kapcsolatban mind a gyártó, mind a forgalmazó a megoldáson dolgozik, szíves türelmüket kérjük a témában.

A BIO zsákok személyesen történő beszállítását Társaságunk továbbra is díjmentesen biztosítja ügyfelei részére a nógrádmarcali és a kerepes ökörtelek-völgyi telephelyeken.

Munkatársaink minden szabályosan kihelyezett zöldhulladékot el fognak szállítani.

KÖSZÖNJÜK FIGYELMÉT ÉS EGYÜTTMŰKÖDÉSÉT!

Zöld Híd B.I.G.G. NKft.


2017-11-27

Rendkívüli képviselő-testületi ülés


2017-11-24

Tájékoztatás képviselő-testületi ülésről

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló
2011. évi CLXXXIX. törvény 44-45. §-ai, valamint
a 10/2014. (XII. 12.) önkormányzati rendelet 26. §-a alapján
a képviselő-testület rendkívüli ülését
2017. november 27-én (hétfő) 17 órára
összehívom.
Az ülés helye: Községi Önkormányzat tanácsterem

Napirendi javaslat

  1. Előterjesztés az „Önkormányzatok étkeztetési fejlesztések támogatására benyújtott 310 882 azonosítószámú konyha felújítás"-ra benyújtott pályázat megvalósítására felújítási feladatok ellátása kiirt beszerzés eredményéről
    Előterjesztő: Dr. Bagó József jegyző

  2. Előterjesztés a műfüves sportpálya építése pályázatról
    Előterjesztő: Tóth János polgármester

Diósjenő, 2017. november 24.

Tóth János
polgármester


2017-11-22

A 2018. január 1. napjára eső hulladékgyűjtés és szállítás helyett idén, 2017. december 30-án valósul meg a gyűjtés és szállítás.


2017-10-30

HIRDETMÉNY

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (továbbiakban: Kamara) Országos Küldöttgyűlése

kitűzte a megyei küldöttek választásának időpontját.

A SZAVAZÁS NAPJA:

2017. november 3. (péntek)
A szavazás 6:00 órától 18:00 óráig tart.

bővebb információ


2017-10-27


2017-10-26

Forduljon az EGYENLŐ BÁNÁSMÓD HATÓSÁG ügyfélszolgálatához, ha

- neme,
- faji hovatartozása,
- bőrszíne,
- nemzetisége,
- nemzetiséghez
- való tartozása,
- fogyatékossága,
- életkora,
- egészségi állapota,
- vallási vagy világnézeti meggyőződése,
- politikai vagy más véleménye,
- anyanyelve,
- családi állapota,
- anyasága vagy apasága,
- szexuális irányultsága,
- nemi identitása,
- vagyoni helyzete
- vagy egyéb tulajdonsága miatt

hátrányos megkülönböztetés éri!

Az Egyenlő Bánásmód Hatóság feladata a hátrányos megkülönböztetéssel okozott jogsértések kivizsgálása és megszüntetése.

Keresse fel dr. Simon Ágnes Nógrád megyei egyenlőbánásmód-referens ügyfélfogadását:

06 30/266-6510, dr.simon.agi@t-online.hu
Polgármesteri Hivatal Szécsényfelfalu
Kossuth út 30. sz.
2017. október 31. 8.30-12.30
Egyenlő bánásmód - mindenkit megillet!


2017-10-25

Önkormányzati rendelet kihirdetése

Diósjenő Község Önkormányzata Képviselő-testületének
2017. október 24-i ülésén alkotott alábbi rendeletét az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatának megfelelően a mai napon

k i h i r d e t e m.

Diósjenő Község Önkormányzata Képviselő-testület
10/2017. (X. 25.) számú rendelete
az önkormányzat vagyonáról szóló
3/2013. (IV. 09.) számú rendelet módosítására

A rendelet 2017. október 25-én lép hatályba.

A rendeletek szövege megtekinthető a Diósjenői Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, valamint az önkormányzat hivatalos honlapján.

Diósjenő, 2017. október 25.

Dr. Bagó József
jegyző


2017-10-24

Rendkívüli képviselő-testületi ülés


2017-10-23

Az 1956-os forradalomra emlékeztünk


további fotók



2017-10-19

2017. október 25-étől
2017. november 13-áig
szabadság miatt
a háziorvosi rendelés megváltozik

október 25. szerda
helyettesítés Berkenyén 8-10-ig
majd Nógrádon 12-15-ig Dr. Kovács István

október 26. csütörtök
Diósjenőn rendel Dr. Marsi László 8-12-ig

október 27. péntek
Diósjenőn rendel Dr. Kovács István 8-9-ig
majd Nógrádon 10-12-ig
Sürgős esetben hívja a mentőt: 104
Egyéb esetben a: 35/525-007

október 30. hétfő
Diósjenőn rendel Dr. Marsi László 8-12-ig

október 31. kedd
Diósjenőn rendel Dr. Marsi László 11-15-ig

november 01. szerda
Munkaszüneti nap
(ügyelet Rétságon 06/35 360-561)

november 02. csütörtök
Helyettesítés Nógrádon 8-11-ig,
majd Berkenyén 13-15-ig Dr. Kovács István

november 03. péntek
Diósjenőn rendel Dr. Kovács István 8-9-íg,
majd Nógrádon 10-12-ig
Sürgős esetben hívja a mentőt:104.
Egyéb esetben 35/525-007

november 06. hétfő
Helyettesítés Berkenyén 9-11-ig,
majd Nógrádon 13-15-ig. Dr. Kovács István

november 07. kedd
Helyettesítés Nógrádon 8-11-ig,
majd Diósjenőn rendel Dr. Kovács István 13-14-ig

november 08. szerda
Helyettesítés Berkenyén 8-10-ig,
majd Nógrádon 12-15-ig, rendel Dr. Kovács István

november 09. csütörtök
Diósjenőn rendel: Dr. Marsi László 8-12-ig

november 10. péntek
Diósjenőn rendel Dr. Marsi László 8-12-ig
Sürgős esetben hívja a mentőt:104.
Egyéb esetben 35/525-007


2017-10-18

Tájékoztatás képviselő-testületi ülésről

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló
2011. évi CLXXXIX. törvény 44-45. §-ai,
valamint a 10/2014. (XII. 12.) önkormányzati rendelet
26. §-a alapján
a képviselő-testület rendkívüli ülését
összehívom

2017. október 24-én (kedd) 16 órára
Az ülés helye: Községi Önkormányzat tanácsterem

Napirendi javaslat:

  1. Előterjesztés a Diósjenő, Fűzfa, Vasút, Táncsics M., Jókai utcák, valamint Zrínyi-Béke összekötő út és Haladás út kivitelezési munkáira indított közbeszerzési eredményének megállapítására
    előterjesztő: Tóth János eljárás polgármester

  2. Előterjesztés a Diósjenő, Dózsa György út 81/1. szám alatti ingatlan bérlet útján történő hasznosításáról
    előterjesztő: Tóth János  polgármester

  3. Tájékoztató a Diósjenő, Szabadság út 51/2. szám alatti ingatlan vízelvezetéséről
    előterjesztő: Tóth János polgármester

  4. Előterjesztés a Diósjenő, 69/2 hrsz. földrészlet törzsvagyonból való kivonásáról.
    előterjesztő: Tóth János polgármester

Diósjenő, 2017. október 18.

Tóth János
polgármester


2017-10-17


2017-10-16

BŰNMEGELŐZÉSI HÍRLEVÉL
2017-10


2017-10-14

Átadó összejövetel


további fotók


2017-10-13

Önkormányzati rendeletek kihirdetése

Diósjenő Község Önkormányzata Képviselő-testületének
2017. október 12-ei ülésén alkotott alábbi rendeleteit az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatának megfelelően a mai napon

kihirdetem

Diósjenő Község Önkormányzata Képviselő-testület
9/2017. (X. 13) számú rendelete a többször módosított,
az 1/2003. (I. 28.) számú rendelet módosítására
Élelmezési norma és térítési díj megállapításáról


A rendelet 2017. október 13-án lép hatályba.

Diósjenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének
10/2017. (X. 13.) önkormányzati rendelete
A község helyi építési szabályzatát megállapító 4/2008. (VI. 13.) rendeletének módosítására


A rendelet 2017. október 28-án lép hatályba.

A rendeletek szövege megtekinthető a Diósjenői Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, valamint az önkormányzat hivatalos honlapján.
 

Diósjenő, 2017. október 13.

Dr. Bagó József
jegyző


2017-10-12

Rendkívüli képviselő-testületi ülés


2017-10-10

Tájékoztatás rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívásáról

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 44-45. §-ai, valamint a 10/2014. (XII. 12.) önkormányzati rendelet 26. §-a alapján
a képviselő-testület rendkívüli ülését

2017. október 12-én (csütörtök) 16:00 órára
összehívom.

Az ülés helye: Községi Önkormányzat tanácskozóterem

Napirendi javaslat

  1. Előterjesztés a helyi adókról szóló 9/2015.(X.29.) rendelet módosítására
    előterjesztő: Tóth János polgármester

  2. Diósjenő Község Önkormányzatának átvilágításakor feltárt hiányosságok megszüntetésére készített Intézkedési Terv elfogadása
    előterjesztő: Tóth János polgármester

  3. Magyar Államkincstár utóellenőrzése során feltárt hiányosságok megszüntetésére készített Intézkedési Terv elfogadása.
    előterjesztő: Dr. Bagó József jegyző

  4. Vagyonkezelői szerződés jóváhagyása
    előterjesztő: Tóth János polgármester

  5. Tájékoztató a Roma Nemzetiségi Önkormányzatnál a Magyar Államkincstár által végzett utóellenőrzés során feltárt hiányosságokról.
    előterjesztő: Dr. Bagó József jegyző

  6. Kérelem önkormányzati tulajdonú telek bérlése iránt.
    előterjesztő: Tóth János polgármester

  7. Megállapodás jóváhagyása a fogorvosi ügyeletről.
    előterjesztő: Tóth János polgármester

  8. Előterjesztés az élelmezési norma és térítési díj megállapításáról a 1/2003.(I.28.) számú rendelet módosítására.
    előterjesztő: Tóth János polgármester

  9. Előterjesztés a Diósjenő fogorvosi rendelő eszköz-vásárlás elfogadására.
    előterjesztő: Tóth János polgármester

  10. Előterjesztés az Önkormányzat és Sportegyesület között létrejött pályabérleti szerződés 25 évre való meghosszabbításra. Sportpálya bérleti díjának 2017/2018 évre való elengedése, ingyenes használati jog. Sportegyesület kérelme a gyermekek szállítására napi és eseti időpontokban.
    előterjesztő: Hegedűs József pénzügyi bizottság elnöke

  11. Sportegyesület kérelme szegélykő igénylésére.
    előterjesztő: Hegedűs József pénzügyi bizottság elnöke

  12. Előterjesztés a Szentgyörgyi Általános Iskola ügyében.
    előterjesztő: Hegedűs József pénzügyi bizottság elnöke

  13. Előterjesztés parkosítás az 56-os emlékműnél.
    előterjesztő: Hegedűs József pénzügyi bizottság elnöke

  14. Civil szervezetek támogatása (Dr. Göllesz Viktor Rehabilitációs Intézet és Ápoló Gondozó Otthon lakói részére).
    előterjesztő: Hegedűs József pénzügyi bizottság elnöke

  15. Előterjesztés Diósjenő községben településrendezési eszközök módosítása (0116/23. hrsz.)
    előterjesztő: Tóth János polgármester

Tóth János
polgármester


Lomtalanítás 2017

Tisztelt Lakosság!

Ez esztendő október 7-én lett lebonyolítva a településünkön a lomtalanítás - egy új, a lakosság számára kedvezőtlenebb megoldással ugyan, de hatékony módszerrel. Az ingatlanok elé történő kirakodás helyett, a faluban, négy helyszínen lett gyűjtőpont kialakítva, ahová le lehetett adni a lom hulladékot. Ez valójában csak szombaton reggel 8.00-tól, 14.00-ig kellet volna, hogy lebonyolódjon, azonban a kijelölt helyekre már napokkal a lomtalanítás előtt elkezdték szállítani a sok lomot. Az is kiderült, hogy más falvakból is érkezett ide lom hulladék, amit nehéz volt kiszűrni.


további képek
fotó: István László

A négy helyszínen 11 szállító gépjármű telt meg hulladékkal. Ez nem kis mennyiség. Ennek ellenére azt kell mondani, hogy a lakosság megértette az új begyűjtéssel járó feladatot, és a legtöbb lakos pozitív hozzáállásával segítette a begyűjtés zökkenőmentes lebonyolítását. A Szolgáltató is megtett mindent azért, hogy a gépjárművek folyamatosan rendelkezésre álljanak. Nagyon köszönöm a lakosság és a Szolgáltató megértő, segítőkész hozzáállását, bízom abban, hogy az elkövetkező esztendőkben még összeszedettebben, zökkenő mentesebben tudjuk közösen megoldani ezt a feladatot Diósjenőn.

Köszönettel:

Tóth János
polgármester


2017-10-06

2017. október 12-én 17 -18 óráig
a KUKAC BÜFÉBEN
egyéni fogadóórát tart
Blaskóné Csontos Mária
képviselőasszony


Készüljünk a télre
NÓGRÁD MEGYEI KATASZTRÓFAVÉDELMI IGAZGATÓSÁG
BALASSAGYARMATI KATASZTRÓFAVÉDELMI KIRENDELTSÉG
tájékoztató anyaga


2017-10-04

Ebzárlat és legeltetési tilalom


H I R D E T M É N Y

Tisztelt felsőfokú tanulmányokat folytató!

Ezúton értesítem, hogy Diósjenő Község Önkormányzata 2018. évre vonatkozóan is csatlakozott a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszerhez.

A pályázatbeadáshoz - akik még nem regisztráltak - a Bursa Hungarica Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszerében (a továbbiakban: EPER-Bursa rendszer) pályázói regisztráció szükséges, melynek elérése: https://bursa.emet.hu/paly/palybelep.aspx.

Akik már a korábbi években regisztráltak az akkori adatokkal tudnak a rendszerbe belépni. A regisztrációt, illetve a belépést követően lehetséges a pályázati adatok feltöltése a csatlakozott önkormányzatok pályázói részére. A személyes és pályázati adatok feltöltését követően a pályázati űrlapot kinyomtatva és aláírva a települési önkormányzatnál kell benyújtaniuk a pályázóknak. A pályázat csak a pályázati kiírásban meghatározott csatolandó mellékletekkel együtt érvényes. A pályázati kiírásban meghatározott valamely melléklet hiányában a pályázat formai hibásnak minősül. A benyújtott pályázatok befogadását az önkormányzatnak az EPER-Bursa rendszerben igazolnia szükséges. A nem befogadott pályázatok a bírálatban nem vesznek rész.

A pályázat rögzítésének és az önkormányzathoz történő benyújtásának határideje: 2017. november 7.

A pályázatot a lakóhely szerint illetékes települési önkormányzat hivatalánál kell benyújtani.

A pályázat kötelező mellékletei:

A) A felsőoktatási intézmény által kitöltött eredeti hallgatói jogviszony-igazolás a 2017/2018 tanév első félévéről.

B) Kitöltött jövedelemnyilatkozat és eredeti igazolás a pályázó és a pályázóval egy háztartásban élők egy főre jutó havi nettó jövedelméről, valamint a családi pótlékról.

Jövedelemnyilatkozat a községházán átvehető, illetve önkormányzatunk honlapjáról letölthető.

A támogatásra az jogosult, akinek a családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg a 80.000 Ft-ot.

A beérkezett pályázatokat a képviselő-testület 2017. december 07-ig bírálja el.

A döntésről a pályázók 2017. december 11-ig elektronikusan az EPER-Bursa rendszeren keresztül kapnak értesítést.

További információk a Bursa ügyfélszolgálaton.


2017-10-03


 

HÍRARCHÍVUM

 
  42 41 40

39

38

37

36

35

34

33

32

31

30

29

28

27

26

25

24

23

22

  21

20

19

18

17

16

15

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1